De Podcast Als Marketingtool
Marketingtool

De Podcast Als Marketingtool

Podcasten maakt je verhaal levend

Elk merk heeft een verhaal. Verhalen hebben ooit een begin gehad. Een aanzet om te beginnen en een missie van wat ze hebben willen bereiken. Bovendien willen ze dat hun investeerders, werknemers en consumenten dat verhaal kennen, erin investeren en er net als zij gepassioneerd over worden. Zo maakt een podcast je ‘zakelijke verhaal’ levend.

De podcast inzetten als marketingtool kan op vele manieren. Wij bedenken voor jou van scratch af aan een concept dat inzetbaar is voor jouw bedrijf.

Podcast verbindt de klant aan je bedrijf. Podcasting is een ongelooflijk effectief marketingplatform

We bedenken graag een plan de campagne met je.

Hoe werkt het

Podcasten betreft een audio opname. Deze opname zet je vervolgens in om je bedrijf te promoten of om jezelf nog meer te profileren als expert. Het komt erop neer dat een podcast een vorm van content is. Als je luisteraars laat abonneren op jouw podcastkanaal, boor je nieuwe contacten aan. En op die manier ook weer een kanaal waarmee je potentiële klanten kunt bereiken.

Een podcast vervangt een artikel of video

Er zijn mensen die liever naar iets luisteren dan dat ze lezen. Voor hen is een podcast dé manier om te leren. Kiezen om een podcast te maken heeft dus niets te maken met wat jij prettig vindt, maar wat je doelgroep interesseert. Een deel van je doelgroep leest liever, een deel van je doelgroep kijkt liever en deel van je doelgroep luistert liever. Je kunt die middelen ook met elkaar combineren.

Het is ook nog eens ideaal om onderweg te luisteren in de auto. Zeker als je veel op de weg zit.

Podcasting is een ongelooflijk effectief marketingplatform

Afgezien van de kwestie van marktkansen, dient u te overwegen hoe effectief de tool is. In tegenstelling tot andere marketing- en communicatieplatforms, zijn podcasts in opkomst. Het is moeilijk af te stemmen op mobiele video in de sportschool. Het is moeilijk om video’s te bekijken tijdens het hardlopen. Natuurlijk maken we allemaal veel tijd in ons dagelijks leven voor video, maar er zijn momenten dat het gewoon niet haalbaar is. Dat is de reden waarom audio in veel gevallen dit overneemt als een formidabel alternatief. De waarheid is dat audio verschillende voordelen heeft ten opzichte van video en dat het net zo gemakkelijk kan worden gestremd op elk device. Bovendien zijn podcasts over het algemeen vrij van advertenties, dus het maakt het een boeiende en minder afleidende manier om uw publiek te bereiken zonder te hoeven concurreren met andere merken die ook hun aandacht vragen.

De Podcast Als Marketingtool